5. könnyen érthető szöveg: mozgássérült-segítő kutya

A segítő kutyám nélkül egy furcsa ember vagyok.

 

Mozgássérült vagyok, kerekesszéket használok.

A székem miatt sokan megbámulnak.

Segítőkutyám is van.

Ha velem van, még jobban megnéznek.

Már nem a székemet és engem néznek, hanem az okos kutyámat.

A kutyával szeretnek barátkozni, sokan odajönnek hozzánk.

Először a kutyáról kérdeznek és csak utánna a rólam vagy a kerekesszékről.

A kutyák nem beszélnek, de segítenek az embereknek, hogy megismerjék egymást.