3. könnyen érthető szöveg: Tudtad-e?

Magyarországon 6 féle segítőkutya dolgozik

 

8 hallássérült-segítő kutya: jelzi a fontos hangokat a gazdájának, amiket az nem hall meg.

Jelzi, ha szól a csengő, a vészjelző, kopognak vagy szólnak a gazdának.

 

21 mozgássérült-segítő kutya: segít a gazdájának, aki mozgássérült.

Felvesz dolgokat, odavisz neki dolgokat, kinyitja vagy becsukja az ajtót, ha a gazdája ezeket nem éri el.

 

1 rohamjelző kutya: ha gazdának epilepsziája vagy más rohamokkal járó betegsége van, jelez a rohamok előtt.

A roham alatt is segít a gazdájának.

 

28 személyi-segítő kutya segíti a fogyatékos embereket mindennap.

 

158 vakvezető kutya segíti a vak és gyengénlátó embereket a közlekedésben.

 

305 terápiás kutyus dolgozik iskolákban, kórházakban, szociális intézményekben.

Segítik a fogyatékos vagy beteg gyerekeket, felnőtteket a gyógyulásban, fejlődésben.