1. könnyen érthető szöveg: 10 dolog

Amit tudnod kell a segítőkutyákról!

1. A kutyusnak és a gazdájának van igazolványa arról, hogy a kutyus segítőkutya!

2.  A segítőkutya mindenhová bemehet a gazdájával, például iskola, bolt, kórház, színház, játszótér.

3.  A segítőkutyák munkáját törvény írja le.

4. Sokféle segítőkutya van:

      • mozgássérült segítőkutya
      • autista segítőkutya
      • hallássérült segítőkutya
      • rohamjelző segítőkutya
      • terápiás segítőkutya
      • és a vakvezető kutya.

5. A segítőkutya mindenben segít a gazdájának és nagyon jó barátja is.

6. A segítőkutyákra nem kell szájkosarat tenni.

7. A segítőkutyák örömmel dolgoznak a gazdival.

8. A segítőkutya dolgozik, ezért nem szabad zavarni.Nem szabad simogatni, ételt adni neki, másik kutyát ráengedni.

9. Sok munka és idő kell ahhoz, hogy egy kutyus segítőkutya vizsgát csináljon.

10. A segítőkutyán mindig van egy jel (kendő, hám), ami mutatja, hogy ő segítőkutya.